Längtan

I en period nu har jag kännt längtan. Längtan efter ett framtida äventyr. Längtan efter att vara min mentala ålder. Längtan efter USA. Längtan efter Gud.

Men idag fylldes hela mitt hjärta till bredden av riktig sårbar längtan. När man inte vet om man ska skratta av glädje över att man har så fina människor i sitt liv som man längtar efter. Eller gråta för att det gör ont att de är långt borta och man önskar att de var här fysiskt.

Faktumet är att det är 50% av varje. Hela perioden i höstas när jag mådde dåligt längtade jag efter något som jag inte hade. Jag längtade efter en person i mitt liv som skulle vara precis som jag. Nej,exakt som jag. Samma intressen,samma syn på Gud,samma humor,samma intresse för det djupa i livet,samma kärlek för diskussioner. Men jag tror inte att den personen existerar i denna värld och att inse och försöka acceptera det när livet hänger på en skör tråd är verkligen inte en bit kaka;)

Men nu står jag här idag och mitt hjärta och hela min kropp håller på att spricka av lycka! Jag minns inte senast jag kände sådan glädje,om jag någonsin kännt detta. 
Glädje över hur fantastiskt livet är och hur underbar ens tillvar kan vara. Så många människor som betyder något för mig och så många som finns där och bryr sig om mig.

Kanske är detta ett steg i livslyckan. Innan du kan känna riktig lycka måste du hitta dig själv och veta vem du är. För när du vet vem du är och vad du vill vet du ju också vilka egenskaper du efterfråga hos andra medmänniskor. Både sådana egenskaper som du själv besitter men också sådana som kompletterar dina. För när du får en dos av någon människas egenskap som du själv inte besitter blir det en helhet och man känner sig hel. 
Det är därför det är så otroligt viktigt att vara med männsikor som bara stjäl från dig och du får inget tillbaka. 

Sen kan jag uppleva att man i perioder inte är lika mottaglig för vissa egenskaper och att det då blir en mustsugarperiod. 

Så tänk på det! Var självisk och omge dig med de människor som kompletterar dig. Strunda i mustsugarna och våga säga nej när det blir för mycket.
Och tänk på att det är okej att vara en liten mustsugare ibland. De dagar man inte orkar så sno lite energi från någon vän och ge tillbaka vid ett senare tillfälle.

Ha det fint och God bless!