Framtiden




För några veckor sedan dunsade denna ner i postlådan;en katalog från Cultural Care Au Pair.
För ungefär ett år sedan fick jag en stor längtan att efter studenten åka som Aupair till England. Satt hela förra sommaren och läste olika bloggar skrivna av aupairer mitt i sina äventyr. Längtan växte sig stor och jag blev ganska förvånad själv att jag kände på det viset eftersom jag aldrig har varit den som har gillat att vara hemifrån och att vara hemifrån i ett år är en lång tid!

Sedan började jag på gymnasiet och hade en ganska tuff period hela hösten och en bit in på vårterminen.
Men av någon anledningen började jag läsa en tjejs blogg och hon var just aupair. Och då kom längtan tillbaka och jag känner en ännu större längtan än förra gången,men denna gången vill jag åka till USA.


Jag tror att jag skulle växa otroligt mycket av att åka iväg helt själv och vara tvungen att klara mig helt själv. jag är självständig redan nu men detta skulle vara att ta det till en helt ny nivå.
En annan stor anledning är att jag alltid har kännt en stor dragning till USA men aldrig har förstått varför. Att få uppleva den amerikanska kulturen som en riktig amerikan och att få fira Thanksgiving,Halloween och jul på amerikanskt vis. Att man lär sig engelska är inte fel det heller! 



Men självklart finns det saker som får en att tvivla. Att man bor på sin arbetsplats är väldigt speciellt och det måste vara svårt att få vara ensam utan att åka iväg någonstans.
Och de dagar man känner att man bara vill gråta men inte har sin familj där som stöttar är också ett orosmoment.



Är så otroligt mycket jag vill skriva men det är svårt att sätta allt på print. Risken är stor att det bara blir en massa babbel i en konstig ordning. (Kanske redan är det?;)
Men det jag vill få fram är att detta är en av mina framtidsdrömmar och jag hoppas verkligen att jag känner lika om både ett och två år. 

Hur ser dina drömmar ut?