Miljöproblem och shoppingproblem

Nu har ännu en helg gått. Imorgon är det måndag,men jag känner inte av söndagsångest speciellt mycket. Tror det mycket beror på att det bara är en vecka kvar till påsklovet. Efterlängtade påsklov! Och veckan efter det får vi preliminärt besked till gymnasieintagningen. Spännade med stort S.

Igår var jag och mamma på En shopaholics bekännelser på bio. En rolig film,helt klart sevärd. Det var en sån där film som inte är jättedjup men den hade ett bra budskap och var underhållande.


Varför får man en känsla ibland av att man vill rädda hela världen? Jag önskar att jag kunde göra fred på jorden,ta bort all fattigdom,alla miljöproblem,våld och brott....
Jag förstår att jag inte kan rädda hela världen,men jag vill ändå göra skillnad. Jag vill inte vara en person som säger att miljöhotet inte är så stort och att fattigdom alltid kommer att existera. Visst,jag är fullt medveten att fattigdomen antagligen aldrig kommer att utrotas och att fred på jorden är en ren omöjlighet men jag som individ borde kunna göra en liten skillnad iallafall. Frågan är bara var man ska börja? 

Ha en bra kommande vecka<3