Update

Ja,nu var det ett tag sedan jag skrev och det har hänt mycket den senaste tiden. Dels så är det ju det uppenbara såsom att det har blivit sommarlov och att det är sol idag,men sen så finns det mycket som har hänt inom mig och som ingen ser. De senaste veckorna har många känslor flugit genom kroppen. Jag känner mig både lättad och lite sorgsen.
Nu är grundskolan slut och i höst väntar nya äventyr för mig,men vissa i forna 9C kommer jag aldrig att träffa igen. Just nu känns 6 terminer tillsammans som 6 veckor och allt har gått så fort. Men jag får glädja mig över mina otroligt bra betyg.(Japp,jag måste få skryta lite över dem;))
Det har också hänt saker som gör att jag inte behöver tvivla på Gud längre. Jag har fått bönesvar och jag har insett att man inte ska gå och bära på saker som tynger en. Men man ska aldrig glömma att det tar tid att bearbeta saker. Jag orkar inte gå omkring och vara sur längre på en människa som sårade mig så otroligt. Den här personen förstår inte hur ont det gör men den är nog en bit på väg och det är bra. Jag vill inte bli kompis igen men att kunna föra ett samtal och inte känna ilska skulle vara bra för min själ.

Ja,som sagt så har jag slutat nian och det innebär massa jippon. Varför är egentligen studenten större än nian? Är det större prestation att gå tre år mot tio år? Ja,men iallafall så hade vi klassens dag på måndagen men min kamera saknade batteri så det blev inga bilder därifrån.
På tisdagen hade vi städdag och jag var bara någon timme i skolan. Sen gick jag till Rosmarin Hudvård och använde presentkortet jag fick av J i födelsedagspresent på ögonbrynsnoppning. Så nu har jag snygga och välvårdade ögonbryn:D

På kvällen tog ett tappert gäng från hedesunda bussen till skolan och gick på niornas middag. Måste säga att den var sådär. Första två timmarna var bra,men sen blev alla sur på alla och alla lärare började städa typ en timme innan bussen gick. Mycket dåligt. Det roligare var att lärarna hade skrivit en låt om klasserna och i 9c:s vers blev jag omnämd. Dock var det om min ormfobi och det är ju inte så kul att bli ihågkommen för det,men det kunnde ha varit värre.

På onsdagen väntade den efterlängtade skolavslutningen,men tyvärr med regn. Först var vi i kyrkan och lyssnade och sen bar det av i parad till skolan och in i sal 14. Där väntade fika och betygsutdelning. Såklart hade AKO gjort en sång till oss som hon och Johan sjöng. Nästan alla var helt förstörda och jag kan säga att tjejernas smink så inte ut som på morgonen. Så bilderna på mig är inte så fina,men det är ett minne för livet.
Efter det åkte familjen till Furuviks brygga och åt mat och på kvällen var jag,Madde,Carin och Felisia på pizzan och åt och sen blev det jordgubbstårta och A walk to remember hos Carin. Mycket mysig kväll!


Pjuh,undrar om det är nån som orkar läsa ända hit. Men jag fortsätter nu när jag ändå är igång.

På torsdagsmorgonen bar det av till Rättvik med konfirmationsgruppen på läger. Allt var jättebra där men såklart så blev jag sjuk när jag kom dit och i söndags åkte jag hem. Jag ville återhämta mig och hemlängtan tryckte på så mamma och pappa kom och hämtade mig. Det var så skönt att komma hem och igår var jag sämre så det var tur att jag åkte hem.

Nu kommer massa bilder från senaste tiden:D
                                    
           

          

                      

                   
        

Japp,Elle fick vara med på ett hörn. Äntligen har nya numret kommit:)

Mitt senaste projekt är att spara ihop till en systemkamera. Jag ska prata med min kamerakunniga kompis när hon kommer hem från Rättvik om vad man behöver och inte behöver.

Nu ska jag mata min gnälliga hund och hämta tvätten innan det blir regn.

/B