Min otursdag

Hej Hopp!

Var ett tag sedan jag skrev senast. Har väl hänt ganska mycket under tiden. Drar allt i en förkortad version,så jag inte tråkar ut er;)

I söndags kom vi hem från Uppsala. Dock är jag lite fundersam om jag ska säga Uppsala,för vi var nämligen i Alunda och Alunda var ungefär som Hedesunda. Det var nog ungefär lika stort och låg ungefär lika långt från Uppsala som vi har till Gävle. Men allt blev bättre när vi fick se lokalerna. Hur fint som helst,önskar att det var så här hemma.

I måndags hände inte nått speciellt,en vanlig dag helt enkelt. I Tisdags var det Polly och vi var hemma hos Kerstin och Amanda. För första gången åkte jag moped i mörkret. Lite läskigt var det men jag kom hem välbehållen.
I onsdags skulle jag och Madde fika på Waynes. När jag skulle betala fick jag totalt hjärnsläpp och kom inte ihåg min kod. Allt slutade med att min snälla syrra fick komma med pengar till mig. Jag tror det var min otursdag och Maddes turdag,eftersom hon hittade skorna hon har letat efter väldigt länge.

Idag har jag gått i skolan som vanligt,lite konsigt att gå heldag på sista april. Iallafall så handlade jag och Madde till utflykten. I morgon ska nämligen jag,Madde och David ut på utflykt så jag blir borta ett tag. Vi får väl se var vi hamnar.

Lägger upp lite bilder från Alunda




Ha en bra början av maj!