Första April

Första april idag. har dock inte blivit utsatt för något skoj vad jag vet om. Johan,våran klassföreståndare,försökte lura i oss att han och Ako hade anmält hela klassen till Idol,mem det gick inte så bra. Han blev genomskådad ganska fort kan jag meddela.

För övrigt har det varit en bra dag. Allt har flytit på bra. Fick tillbaka tyskaprovet och blev väldigt nöjd. Det mindre bra idag var att Carin fick astmaanfall på idrotten när vi simmade och att vi fick slänga i oss maten på fem minuter pga att mattanterna inte kan laga tillräckligt med mat men annars har allt varit bra. Har kommit ganska långt med väskan på slöjden,det känns kul=)

Vissa dagar känner man sig jättestark,och då menar jag inte fysiskt utan psykiskt. Som om världen skulle kunna vila på ens axlar och man skulle orka bära den. Idag är det en sådan dag tror jag. Det är en märklig känsla i kroppen,jag är jätteglad och stark samtidigt som jag känner mig gråtfärdig. Kanske är det att jag har kommit underfund med så många saker.
Jag vet att jag är trött på att vara arg. Många människor har sårat mig,många som jag aldrig trodde skulle såra mig men tyvärr har det skett. Men har jag kommit till den punkt när jag inte känner ilska eller hat. Jag är mest besviken och besvikelsen kommer aldrig försvinna,det är ett som är säkert. Men man blir bättre på att leva med sorg och besvikelse.
Jag är trött på att slösa tårar på saker som ändå inte kommer att förändras. Nu är det som det är och jag vet att Gud har en plan för mig. Han vill något med mitt liv och jag vill följa den planen. Varför inte följa den när jag mår bra av den?
Idag är första dagen på mitt nya liv. Det liv jag vill leva och som jag ska leva.

Livet består av många hinder och det är min uppgift att lösa dem. Och tänk på hur mycket man lär sig på vägen. Man får också tänka på att det är motgångarna som formar oss till dem vi är.