Min framtid?

Sitter här och funderar på min framtid. Inte för att jag vet så mycket om den, förutom typ att om några veckor slutar vi i skolan och i augusti nästa år börjar jag på gymnasie och att jag fyller 16 år i maj. Men de är ju sådana saker som man vet. Varje år den 28 maj blir jag ju ett år äldre och varje jul får man jullov och i augusti varje år börjar man i en ny klass.
Det jag funderar på är lite längre bort. Det känns både så skrämmande och förtjusande att inte veta allt. Min dröm är att bli sjuksköterska men jag kanske blir något helt annat Jag skulle vilja flytta till Uppsala efter gymnasie men jag kanske hamnar i KIruna. Man vet aldrig hur saker och ting blir. Inte ens när man vaknar på morgonen. Tänk att vi vaknar upp varje morgon och inte vet vad som ska hända, ingen aning över huvudtaget. Vissa säger att människa är feg men det man inte tänker på är att vi vaknar upp varje morgon utan att veta något hur dagen ska bli.

Så beröm dig själv för att du orkar gå upp varje morgon utan att veta vad som ska hända. Det är sådant vi inte tänker på.

Ha de bra<3