Depressionernas tid?

Varför måste hösten vara så jobbig för så många? Jag tror att de är jättemånga som mår dåligt på hösten. Kanske är de för att vi går mot mörkare tider och att vi kommer längre och längre ifrån sommaren.
Jag önskar att flera människor skulle få må bra. Jag tycker de känns så orättvist att jag får må så bra nu medans många lider och mår dåligt. Men jag ska inte gå och gräva ner mig för de. Man ska vara medveten om att de finns dom som behöver hjälp men man ska absolut inte glömma bort sig själv. Ingen mår ju bättre för att du går och gräver ner dig över nån annans problem.


Måste bara få säga att jag tycker jag har varit riktigt duktig idag. Jag har läst ut en bok som ska vara klar till på tisdag. Jag hade läst cirka 50 sidor innan och den är 300 sidor så jag har läst ungefär 250 sidor idag.
Boken heter Flickan som överlevde och handlar om en flicka och hennes storasyster som vandrar genom andra världkriget i Tyskland för att komma tillbaka till sin mamma. Den var så bra. Lätt en av mina favvoböcker.



Ha de nu så bra i snön