Varför sådant bemötande?
Hej och Hopp!
Just nu har jag nedräkning till påsklovet när jag äntligen får träffa syrran och se Göteborg för första gången:)
Varför är det så i nästan alla affärer/butiker att man bemöts på ett otrevligt sätt om man vill byta,lämna till eller reklamera något?
Jag och mamma var igår till optikern och skulle byta mina glasögon som jag hämtade för några veckor sedan. Anledningen till att vi gick dit var egentligen för att glasögonen var felanpassade på mig och de skavde mot näsan och huvudet. Men när vi väl var där så hittade jag ett annat par som jag gillade mer och som passade min ansiktsform tusen gånger bättre. Så när det blev min tur så sa mamma att vi ville byta ut det gamla paret mot det nya,och bemötandet vi fick då var inte speciellt trevligt.
Jag kan acceptera att alla har en dålig dag ibland men när man jobbar inom servicebranschen borde man kanske tänka till lite hur man låter i sitt tonfall och hur man formulerar sina meningar.
Så nu har jag beställt ett par nya glasögon och jag hoppas att jag gillar dem bättre. För mig är det ganska speciellt att köpa glasögon för det är något som syns och något man ska trivas i. Det är inte direkt som ett par strumpor som döljs av skorna, utan glasögonen är något alla ser och eftersom de sitter i ansiktet är de svåra att dölja.
Jag är glad såhär i efterhand att jag bytte dem, men det är få gånger jag är så ledsen och arg som jag var igår när jag gick därifrån. Jag fattar också att det kostar för butiken att skicka iväg ett par nya glasögon men vi har ju betalat för det och de nya bågarna var till och med dyrare.
Om det står i deras garanti att man får byta ut glasögonen inom en månad är det så och då är det väl bättre att man har ett vänligt bemötande än surt och argt?
Många solhälsningar!
Just nu har jag nedräkning till påsklovet när jag äntligen får träffa syrran och se Göteborg för första gången:)
Varför är det så i nästan alla affärer/butiker att man bemöts på ett otrevligt sätt om man vill byta,lämna till eller reklamera något?
Jag och mamma var igår till optikern och skulle byta mina glasögon som jag hämtade för några veckor sedan. Anledningen till att vi gick dit var egentligen för att glasögonen var felanpassade på mig och de skavde mot näsan och huvudet. Men när vi väl var där så hittade jag ett annat par som jag gillade mer och som passade min ansiktsform tusen gånger bättre. Så när det blev min tur så sa mamma att vi ville byta ut det gamla paret mot det nya,och bemötandet vi fick då var inte speciellt trevligt.
Jag kan acceptera att alla har en dålig dag ibland men när man jobbar inom servicebranschen borde man kanske tänka till lite hur man låter i sitt tonfall och hur man formulerar sina meningar.
Så nu har jag beställt ett par nya glasögon och jag hoppas att jag gillar dem bättre. För mig är det ganska speciellt att köpa glasögon för det är något som syns och något man ska trivas i. Det är inte direkt som ett par strumpor som döljs av skorna, utan glasögonen är något alla ser och eftersom de sitter i ansiktet är de svåra att dölja.
Jag är glad såhär i efterhand att jag bytte dem, men det är få gånger jag är så ledsen och arg som jag var igår när jag gick därifrån. Jag fattar också att det kostar för butiken att skicka iväg ett par nya glasögon men vi har ju betalat för det och de nya bågarna var till och med dyrare.
Om det står i deras garanti att man får byta ut glasögonen inom en månad är det så och då är det väl bättre att man har ett vänligt bemötande än surt och argt?
Många solhälsningar!